MOPS Dębica

Apel Starosty Dębickiego i Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Dębicy

18 października 2017

Starosta Dębicki i Powiatowy Rzecznik konsumentów w Dębicy apelują o zachowanie szczególnej ostrożności przy zawieraniu umów sprzedaży energii elektrycznej, paliwa gazowego oraz usług telekomunikacyjnych w naszych domach.

Do Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Dębicy docierają liczne sygnały od mieszkańców Powiatu w szczególności osób starszych, które w wyniku podania nieprawdziwych informacji przez przedstawicieli handlowych zawarły niekorzystne umowy. Z treści skarg konsumenckich wynika, iż przedstawiciele handlowi stosują nieuczciwe praktyki rynkowe, podszywają się pod dotychczasowych dostawców energii elektrycznej, paliwa gazowego czy operatorów telekomunikacyjnych, wprowadzają w błąd co do warunków zawierania umów.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Dębicy przypomina o bezwzględnej konieczności zapoznawania się z treścią dokumentów przed ich podpisaniem. Pamiętajmy, że nasz podpis jest bardzo ważny. Nie zawierajmy umów pod presją czasu. Podejmujmy świadome decyzje.

W celu uzyskania dodatkowych informacji, Powiatowy Rzecznik Konsumentów zachęca do kontaktu z Biurem Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Dębicy, mieszczącym się w Starostowie Powiatowym w Dębicy ( przy ul. Parkowa 28), które zapewnia konsumentom bezpłatne poradnictwo konsumenckie i informacje prawne w zakresie ochrony konsumentów ( tel. 14 682 21 53). Bezpłatne informacje prawne w zakresie ochrony konsumentów można uzyskać również telefonując na infolinię konsumencką tel. 801 440 220 ( połączenie płatne według taryfy operatora).