Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Dębicy
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dębicy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.mops-debica.pl.

  • Data publikacji strony internetowej: 2 stycznia 2024 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 25 marca 2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 2 stycznia 2024 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiaturowe

  • SHIFT + ALT + H - Strona główna SHIFT + ALT + M - Zawartość strony SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka SHIFT + ALT + 0-9 - Menu.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Gawlik - mejlowo katarzyna.gawlik@mops-debica.pl lub telefonicznie +48 602 455 118.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Marzena Socha- Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dębicy,
  • Adres: ul. Akademicka 12, 39-200 Dębica,
  • mejl: biuro@mops-debica.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dębicy

ul. Akademicka 12

39-200 Dębica

Parking
  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  • Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Przed budynkiem, na parkingu wzdłuż ulicy Akademickiej znajduje się miejsce do parkowania dla osób z niepełnosprawnościami.

Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
  • Do wejścia głównego dojdziesz z poziomu chodnika. Dla Osób z niepełnosprawnością wzroku na budynku został zainstalowany znacznik TOTUPIOT który dokładnie opisuje dojście do budynku i co znajduje się po wejściu do środka.

  • Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otwierają się na zewnątrz.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów.
  • Przed drzwiami wejściowymi znajduje się Video- domofon umożliwiający wezwanie pomocy jeśliby taka konieczność zaistniała

Przestrzeń za wejściem
  • Zmodernizowany i dostępny Punkt Obsługi wraz z Informacją znajduje się w holu, tuż za głównym wejściem. Wyposażony jest interkomy oraz przenośną pętlę indukcyjną. Sekretariat znajduje się po lewej stronie od wejścia na korytarz. Wszystkie pomieszczenia oznaczone są dostępnymi tabliczkami informacyjnymi oraz w języku Braille`a.

  • Informacja dotykowa o rozmieszczeniu pomieszczeń znajduje się w holu w strefie Punktu Obsługi Klienta
  • Informacja rozmieszczenia pomieszczeń znajduje się w na korytarzu na wprost wejścia do budynku i jest wykonany w kontrastowych kolorach oraz dużymi czcionkami.
  • Ścieżka dotykowa prowadzi do do trzech okienek w Punkcie Obsługi Klienta , do dziennika podawczego oraz do sekretariatu
  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
  • Punkt obsługi znajduje się w holu, tuż za głównym wejściem
  • Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
  • Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.
Ciągi poziome
  • Wszystkie pomieszczenia znajdują się na parterze.
Pomieszczenia
  • Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Toaleta znajduje się po wejściu na główny korytarz po prawej stronie, pomieszczenie nr 24

  • Drzwi otwierają się na zewnątrz.
  • Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
  • Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów.
  • W toalecie jest zamontowany przycisk do wzywania pomocy.
  • Pochwyt jest po lewej stronie ustępu.

Dział Świadczeń Rodzinnych

ul. Ratuszowa 6

39-200 Dębica

Parking
  • Nie mamy parkingu.
  • Najbliższy parking dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się przy budynku UM w Dębicy ul. Ratuszowa 2 w odległości ok. 50 m.

Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
  • Dla osób z niepełnosprawnością wzroku na budynku został zainstalowany znacznik TOTUPIOT który dokładnie opisuje dojście do budynku i co znajduje się po wejściu do środka.

  • Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Skorzystaj z domofonu przy drzwiach.
Przestrzeń za wejściem
  • Za wejściem znajduje się niewielki holl,

  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
  • Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.
Ciągi poziome
  • Wszystkie pomieszczenia znajdują się na parterze.
Łazienka
  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.

Dzienny Dom Senior PLUS

ul. Mościckiego 26

39-200 Dębica

Parking
  • Nie mamy wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 7 metrów.
  • Parking jest bezpłatny.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
  • Wejście do budynku poprzedzone jest jednym wysokim stopniem. Brak możliwości wjazdu na wózku. Istnieje drugie wejście z poziomu "0" bezpośrednio do windy, która zatrzymuje się na każdej kondygnacji. Dla Osób z niepełnosprawnością wzroku na budynku został zainstalowany znacznik TOTUPIOT który dokładnie opisuje dojście do budynku i co znajduje się po wejściu do środka.

  • Skorzystaj z domofonu przy drzwiach.
Ciągi poziome
  • Pomieszczenia znajdują się na 2 kondygnacjach.
  • Wszystkie korytarze są dostępne.
Ciągi pionowe
  • Możesz skorzystać z windy.
Schody
  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
Winda
  • Drzwi windy otwierają się automatycznie
  • Winda znajduje się w budynku
  • Do windy można wejść również od zewnątrz

Pomieszczenia
  • Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.

Ośrodek Wsparcia Dziennego- Dom Seniora oraz Dział Usług Opiekuńczych

ul. Rzeszowska 15

39-200 Dębica

Parking
  • Nie mamy wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 1 metrów.
  • Parking jest bezpłatny.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
  • Dla Osób z niepełnosprawnością wzroku na budynku został zainstalowany znacznik TOTUPIOT który dokładnie opisuje dojście do budynku i co znajduje się po wejściu do środka.

  • Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otwierają się na zewnątrz.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
  • Skorzystaj z domofonu przy drzwiach.
Przestrzeń za wejściem
  • Dla osób z niepełnosprawnością wzroku na budynku został zainstalowany znacznik TOTUPIOT który dokładnie opisuje dojście do budynku i co znajduje się po wejściu do środka.

  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
Ciągi poziome
  • Pomieszczenia znajdują się na 2 kondygnacjach.
  • Wszystkie korytarze są dostępne.
Ciągi pionowe
  • Możesz skorzystać z windy.
Schody
  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
Winda
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie
  • Winda znajduje się w budynku
  • Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille'a.
  • Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
  • Oznaczenia są kontrastowe.
  • Najniższe przyciski sterujące znajdują się na wysokości 90 centymetrów.
  • W razie problemów - zadzwoń do obsługi na numer telefonu: 800 20 40 42

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://mops-debica.pl/strona/informacja-dla-osob-niedoslyszacych-i-gluchoniemych
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://mops-debica.pl/strona/informacja-w-tekscie-latwym-do-czytania-i-rozumienia
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://mops-debica.pl/strona/informacja-dla-osob-niedoslyszacych-i-gluchoniemych
  • Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://mops-debica.pl/strona/raport-o-stanie-zapewniania-dostepnosci-podmiotu-publicznego

Aplikacje mobilne

brak

Dodatkowe informacje