Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Dębicy
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Deklaracja dostępności

Deklaracja Dostępności dla strony internetowej www.mops-debica.pl

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dębicy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dębicy.

  • Data publikacji strony internetowej: 2024-01-02.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-09-30.

Status zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-10-03.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Dokumentu zawierającego wynik przeglądu, badania lub audytu dostępności cyfrowej strony internetowej lub aplikacji mobilnej - https://wave.webaim.org

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-10-03.

Skróty klawiaturowe

  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
    SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
    SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
    SHIFT + ALT + 0-9 - Menu.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Katarzyna Gawlik, katarzyna.gawlik@mops-debica.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 602455118 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dębicy

ul. Akademicka 12

39-200 Dębica

Parking

  • Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Przed budynkiem, na parkingu wzdłuż ulicy Akademickiej znajduje się miejsce do parkowania dla osób z niepełnosprawnościami.

Pies asystujący

  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.

Wejście do budynku

  • Do wejścia głównego dojdziesz z poziomu chodnika. Dla Osób z niepełnosprawnością wzroku na budynku został zainstalowany znacznik TOTUPIOT który dokładnie opisuje dojście do budynku i co znajduje się po wejściu do środka.

  • Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otwierają się na zewnątrz.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów.
  • Przed drzwiami wejściowymi znajduje się Video- domofon umożliwiający wezwanie pomocy jeśliby taka konieczność zaistniała

Przestrzeń za wejściem

  • Dostępny Punkt Obsługi wraz z Informacją znajduje się w holu, tuż za głównym wejściem. Wyposażony jest interkomy oraz przenośną pętlę indukcyjną. Sekretariat znajduje się po lewej stronie od wejścia na korytarz. Wszystkie pomieszczenia oznaczone są dostępnymi tabliczkami informacyjnymi oraz w języku Braille`a.

  • Informacja dotykowa o rozmieszczeniu pomieszczeń znajduje się w holu w strefie Punktu Obsługi Klienta
  • W pomieszczeniu zamontowany jest system dźwiękowy zainstalowano system imnformacji głosowej TOTUPOINT
  • Ścieżka dotykowa prowadzi do do trzech okienek w Punkcie Obsługi Klienta , do dziennika podawczego oraz do sekretariatu
  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
  • Punkt obsługi znajduje się znajduje się w holu, tuż za głównym wejściem
  • Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
  • Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.

Ciągi poziome

  • Wszystkie pomieszczenia znajdują się na parterze.

Pomieszczenia

  • Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.

Łazienka

  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Toaleta znajduje się po wejściu na główny korytarz po prawej stronie, pomieszczenie nr 24

  • Drzwi otwierają się na zewnątrz.
  • Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
  • Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów.
  • W toalecie jest zamontowany przycisk do wzywania pomocy.
  • Pochwyt jest po lewej stronie ustępu.

Aplikacje mobilne

brak

Dodatkowe informacje